Τετάρτη, 17 Απριλίου 2013

Τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε


Είμαστε ό,τι τρώμε. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας ακόμα και αν έχουμε ελάχιστο χρόνο. Οι διατροφολόγοι συμβουλεύουν πως οι βασικές αρχές μιας ισορροπημένης διατροφής παραμένουν ίδιες, ανεξαρτήτου ηλικίας, ωστόσο χρειαζόμαστε συγκεκριμένες θρεπτικές ουσίες, ανάλογα με τα διάφορα στάδια της ζωής μας. Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να βάλετε ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής τουλάχιστον μπορείτε να αποφύγετε τις παρακάτω τροφές, οι οποίες επιβαρύνουν τον οργανισμό.
1.Ριζοκροκέτες
Παρόλο που έχει καθιερωθεί στη κοινή γνώμη ως η απόλυτη διαιτητική διατροφή, οι διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι είδος των υδατανθράκων που περιέχουν αυξάνουν επικίνδυνα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την οποιαδήποτε απόπειρα απώλειας βάρους και την υγεία σας.
2. Διαιτητικά Αναψυκτικά
Τα διαιτητικά αναψυκτικά δεν προσφέρουν καθόλου θρεπτικά συστατικά, ενώ έρευνες έχουν συνδέσει την κατανάλωση διαιτητικών αναψυκτικών με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής προσβολής και κατάθλιψης. Μάλιστα, μία ανάλυση διαπίστωσε ότι, κατά μέσο όρο, εκείνοι που πίνουν αναψυκτικά διαίτης ζυγίζουν περισσότερο από εκείνους που πίνουν κανονικά αναψυκτικά.
3. Κορεσμένα και trans λιπαρα
Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα ενώ trans λιπαρά υπάρχουν σε κάθε τρόφιμο που περιέχει μερικώς υδρογονωμένα φυτικά έλαια. Μπορεί τα λιπαρά να είναι καλά, για την υγεία και τη σιλουέτα μας, όμως, το «κακό» λίπος όπως τα κορεσμένα και trans λιπαρά είναι εχθρός.
4. Αλκοόλ
Το αλκοόλ περιέχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, κερδίζοντας επάξια τη δεύτερη θέση στην κατάταξη με τα πιο παχυντικά προϊόντα στη διατροφή. Ωστόσο, το πρόβλημα με το αλκοόλ δεν είναι μόνο η περιεκτικότητα σε θερμίδες αλλά η δυσλειτουργία, που δημιουργεί στον οργανισμό. Με απλά λόγια, το αλκοόλ παρεμβάλλεται στη διαδικασία καύσης του λίπους από τον οργανισμό. Όταν καταναλώνετε αλκοόλ, το σώμα προσπαθεί να μεταβολίσει τις θερμίδες του, διακόπτοντας στην ουσία όλες τις υπόλοιπες διαδικασίας καύσης λίπους και απορρόφησης θρεπτικών συστατικών. Το αποτέλεσμα είναι ο οργανισμός να «χαραμίζει» ενέργεια χωρίς να μπορεί να την αναπληρώσει φυσικά, από το αλκοόλ.
5. Αλμυρά φαγητά
Η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών.
6. Dressing για σαλάτα (άπαχο)
Σας φαίνονται άνοστες ή άγευστες οι ανάμικτες σαλάτες λαχανικών και συνηθίζετε να ενισχύετε τη γεύση τους με κάποιο dressing, το οποίο εμπιστεύεστε καθώς είναι και άπαχο; Προφανώς δεν έχετε ελέγξει την περιεκτικότητα νατρίου, του συγκεκριμένου προϊόντος. Δύο μόλις κουταλιές από άπαχο dressing, είναι αρκετές για να προσλάβει ο οργανισμός μας το 1/3 της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας νατρίου. Ποια είναι η εναλλακτική επιλογή που έχουμε; Να δημιουργήσουμε το δικό μας dressing, χαμηλό σε περιεκτικότητα αλατιού που θα συνδυάζει ξίδι βαλσάμικο, χυμό λεμονιού και καρυκεύματα που προσδίδουν γεύση και άρωμα όπως το πιπέρι, η κουρκουμίνη και οι σπόροι μουστάρδας.
 Πηγή:  ThePaper.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου